سند چشم انداز چهل ساله گروه اف پی دی

سند و چشم انداز چهل ساله در فناوران پارس درگاه

در دوره 15 ساله از ثبت این شرکت و شروع فعالیت ها در فناوران پارس درگاه به عنوان یک گروه تولیدی ، خدماتی در آخرین جلسه هیات مدیره مصوب شد تا با اختصاص دوره 5 ساله تا سال 1404 هیئت مدیره شاهد یک صعود و جهش در عملکرد و نتایج به دست آمده با مدیرعاملی و نظارت مهندس حمید امیرسمساری باشد.
ایشان نیز در مدت و مهلتی که از سوی هیئت مدیره محترم دریافت کرده است برنامه و چشم انداز چهل ساله برای گروه اف پی دی را به عنوان سند 1404 تا 1444 برنامه ریزی نموده و در نهایت مطابق با این سند چشم انداز و راهبردی دیگر مدیران عامل اقدام و عمل نمایند .

سند و چشم انداز چهل ساله گروه اف پی دی جهت تبیین افقی برای توسعهٔ کسب و کار در شرکت های گروه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که به پیشنهاد سرکار خانم ستاره قادره رئیس هیئت مدیره پیشنهاد و به مدیریت عامل گروه جناب آقای مهندس حمید امیرسمساری تکلیف شده و ایشان مسئول تدوین آن می باشند .

ایجاد چنین سند راهبردی و پیشینهٔ طراحى چشم‌انداز در کشورمان از قبل وجود داشته و طراحى چشم‌اندازی به این شکل ، حتى براى دورهٔ حاکمیت محمدرضا پهلوی نیز مطرح بود که بحث «رسیدن به دروازه ‏هاى‏ تمدّن بزرگ و احیاى عظمت مجدّد ایران همانند عصر هخامنشى» را در نظر داشته و اکنون نیز در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران ، شاهد چنین چشم اندازی با نام دیگر می باشیم .

ساماندهی اقتصادی


– در سند چشم اندازی که برای دوره چهل ساله در نظر گرفته شده است ، مقرر شده تا برنامه ریزی انجام بشود که در ابتدای دهه اول کلیه شرکتهای گروه به استقلال کامل در درآمد رسیده و از دفتر مرکزی هیچگونه افزایش سرمایه ای برای مسائل بقای شرکتهای گروه اقدام نشود .
– شفاف سازی در کلیه موارد مربوطه به حوزه کسب و کار در اولویت اصلی از ابتدای سال اول تکلیف شده و لازم الاجرا می باشد .

 ساماندهی فرهنگی


– ایجاد منش و رفتاری بر اساس بالاترین روش موفقیت در حوزه های کسب و کار های جاری با درجه ای از کیفیت که الگوبرداری شده و دیگران از این روش و متد برای پیشرفت و رشد استفاده کنند .
– ایجاد فرهنگ اصیل نیروی انسانی به عنوان سرمایه سازمانی مطابق با تاریخ و تمدن ایرانی ، اسلامی
– خلق موفقیتی به نام جانشین پروری در حوزه کلان مدیریت

ساماندهی علمی


– یکی از مهمترین اقدامات پیشنهادی این چشم انداز ایجاد راهکار علمی و تخصصی برای مکانیزم علمی قابل سنجش برای سرفصل های زیر می باشد ، تا شاهد آن باشیم که همه افرادی که در این حوزه فعالیت دارند میزان تخصص و تجربه خود را سنجیده و مدرک آن را داشته باشند .

• فروش
• بازاریابی

 

ساماندهی سیاسی


– نگاه همکاری بین شرکت های دولتی ، خصولتی و خصوصی یک سیاست و مرامنامه ای میخواهد تا اینکه حدود آن مشخص و متناسب با آن امکان فعالیت های هر سازمانی را مشخص کرد .
گروه اف پی دی در راستای همکاری با مجموعه هایی که در سندی تحت نام گام دوم انفلاب اسلامی فعالیت دارند به عنوان مشاوری در کنار متولیان موضوع قرار داشته و به عنوان یک وظیفه برای خود این همکاری را لحاظ کرده و جزو اقدامات اجتماعی و سیاسی خود می داند .